#Post Title #Post Title #Post Title

Over the Rainbow...

Többször írtam már az angol cserkészekről, és hogy az én lányaim büszke Brownies-ok. Mivel egy tündéri csapatvezetőjük van, akivel jól összehaverkodtunk, gondoltam, felajánlom neki, hogy szívesen önkénteskedek mellette. A legmerészebb álmaimban sem gondoltam, hová fajul ez a kérés.

Debbie, a vezető kapva kapott az ajánlatomon, és rögtön kitalálta, hogy ne is a 7-11 éves Brownies korosztállyal foglalkozzak, legyek inkább az 5-7 éves Rainbows-okkal. Ez a korosztály sokkal aranyosabb, kezelhetőbb és könnyebben elvarázsolható - mondta. Mivel segíteni akartam, nem is akadékoskodtam. Gondoltam végül is mindegy, oda megyek, ahol kellek.
Úgy képzeltem az egészet, hogy olyan leszek, mint egy "teacher assistant." Ott segítek, ahol kellek, csinálom, amit mondanak. Mondjuk előkészíteni a játékokat, összepakolni, leülni 1-1 kislány mellé, ha épp lemarad a kézműveskedéssel. Azzal bíztattam magam, hogy tavaly már csináltam effélét, amikor elmentem párszor lefotózni a csapatot, majd egyesével leültem a lányokkal és segítettem nekik kiválogatni, hogy a többszáz képből melyik legyen az az öt, amit ingyen rendelhetnek maguknak. 
Debbie azonban kicsit másként gondolta az én szerepem. Sokkal nagyobbat álmodott nekem, mint én valaha is akartam vagy épp mertem.
Én ugyanis nem tudtam, hogy a cserkészkedés iránt a környéken hirtelen nagy érdeklődés támadt és sokkal több lányka jelentkezett idén, mint ahány csoport van. Egy csomóan várólistán vannak, és egyszerűen nincs annyi szakképzett csoportvezető, ahányra szükség lenne, így kitalálta, hogy belőlem akkor azt csinál. Méghozzá expressz gyorsasággal. Ha minden jól megy, februárban már a saját csoportom fogom vezetni.
Amikor ez kiderült, enyhén szólva is bepánikoltam. Merthogy azért szerintem ez nem ilyen egyszerű feladat. A Brownies-ok hagyományairól, játékairól tudok pár dolgot (korántsem mindent) de a Rainbows-ok közé egyik gyerekem se járt. Egyszerűen már túl idősek voltak hozzá, mikor idejöttünk.
Pedig azoknak is vannak ám dalaik, játékaik, meséik, könyveik, hagyományaik. Szóval sok-sok dolgot kellene megtanulni egy vezetőnek - gondolom én. Meg azt is, hogy erre azért nem hónapok kellenének, hanem évek. Rajtam kívül azonban mindenki állati pozitív és bizakodó, menni fog, mondogatják, és azt mondják, nem engedik el majd a kezem, segítenek mindenben.
Én egyfelől örülök, hogy tagja lettem most egy jó kis csoportnak, akik foglalkoznak velem, ha már a kórust otthagytam. Másfelől azonban riasztóan sok munka vár rám, és nem tudom, hogy képes leszek-e megfelelni az elvárásoknak.
Mindenesetre a dolog pedig brutális gyorsasággal be is indult. Megérkeztünk szerda délután, csütörtökön négy, pénteken pedig öt órát töltöttem a képzéssel kapcsolatos teendőkkel, és aznap délután már játszottam is egy csapat félénk, új ötéves kislánnyal.
Csütörtökön egy továbbképzést volt, amit havonta tartanak a Rainbows vezetőknek és ahol tanultam pár játékot, meg mellé a Rainbows-ok öt alapelvét meg esküjét, és hogy ezt hogyan lehet elmagyarázni az ötéveseknek. (Merthogy azért egy ötévesnek a „hit” kérdése még elég elvont.)
Pénteken bemutatkoztam a kerületi vezetőnek, aki akkora rakás információt öntött rám, hogy kis híján összeroskadtam alatta (fel se fogtam a nagy részét) és elkezdődött a CRB csekkolásom, azaz az angol erkölcsi bizonyítványom megszerzése, merthogy enélkül nem maradhatok kettesben gyerekekkel. (A képzést elkezdhetem, mehetek is segédkezni, de mondjuk pisilni senkit nem kisérhetek ki – ami miatt nem sír különösképp a szívem.)
Aztán találkoztam is már azokkal a kislányokkal is, akik az én leendő csoportomba vannak beosztva. Szegények nem lehetnek igazi „Rainbows”-ok, ameddig én le nem teszem a vizsgám, így nem lehet egyenruhájuk és nem szerezhetnek jelvényeket sem. De mivel Debbie nem akarta elküldeni őket, így most egy úgynevezett klubot szervez nekik, amit ő tart (jobb híján, bár ez nem túl jó megoldás, mert így ő csinál most mindent, és mivel túl sok minden van most rajta, ezért nem kap engedélyt a vezetőktől újabb csoport indítására) szóval el nem küldi őket, mert azért jó, hogy vannak, de nem lehetnek igazi Rainbows-ok, így a köztes időben egy nagy karácsonyi előadást fog velelem. Meg persze sokat játszunk.
Szóval bekerültem azonnal a mély vízbe. Ameddig Debbie a szülőknek elmagyarázta a helyzetet, addig én élesben kipróbáltam a gyerekekkel az előző napi tréningen tanult játékokat. Aranyosak voltak, élvezték. Van köztök mindenféle náció, szőke, barna, fekete, félénk és nagyszájú egyaránt. Többségük alig öt éves és tényleg borzasztó aranyosak, de azért rá kellett jönnöm, hogy nem lesz ez egyszerű vállalkozás, mert amikor halkan suttogva angolul selypegnek, azt nem kis kihívás megérteni.

Mindenesetre elindultam egy úton, amiről egyelőre fogalmam sincsen, hogy merre vezet, de az biztos, hogy érdekes lesz!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...