#Post Title #Post Title #Post Title

Az angol bakancslista - azaz újabb 50 dolog


Valahogy rákattantam a listákra, ami tudom, kicsit gáz. Nem is akartam ezt ennyi ideig folytatni, de ma, ahogyan rendezgettem a régi újságjaimat, és dobáltam ki, ami már nem kell, egyszerre rátaláltam erre: Mi az az 50 dolog, amit meg kell csinálnia az embernek, ha Angliában él. Ezt egyébként ezer brit megkérdezésével rakták össze. Nem bírtam hát ellenállni neki.
Szóval következzen hát Nagy-Britannia veleje. Megvastagozom (beboldozom), ami nekem már megvolt - meglepően kevés. Pedig azt hittem, hogy elég sok mindent csináltunk már. De úgy tűnik, nem a megfelelő dolgokat. (Azért engedékeny vagyok, pl. Stonehenge szerintem ér akkor is, ha nem éppen napfordulókor jártunk ott. Tudom, más olyankor. De azért nekem anélkül is tök jó volt. És így is csak tízet sikerült kipipálni az ötvenből...)

1. Egyél fish and chips-et egy tengerparti mólón

















2. Lesd meg a bálnákat Walesben
3. Menj egy az Albert Hallba a Prom estéjén

















4. Látogasd meg az Óriási útját Írországban (ez egyébként a világ tíz modern csodája között is helyet kapott egy másik listán)
5. Piknikezz egy szabadtéri koncerten


6. Menj egy kört a London Eye-on
7. Vonatozz végig Skócia nyugati tengerpartján
8. Nézz meg egy Shakespeare darabot Stratford-upon-Avonban (a szerző szülőhelyén)

 9. Vacsorázz meg Gordon Ramsay éttermében
10. Menj egy a Brit Grand Prix-re
11. Nézd meg belülről a Parlamentet


12. Menj fel a Snowdonra a Ffestiniog vasúttal
13. Menj el a glastonbury-i pop fesztiválra
14. Fogd a kezedbe az FA kupát

15. Nézz körbe a Shard tetejéről

16. Töld a nyári napforduló éjszakáját a stonehenge-i kőkörben


17. Nézd meg júniusban a királynő szülinapján a katonai felvonulást
18. Menj el egy krikett-meccsre
19. Látogasd meg a "The Prisoner" nevű sorozatban szereplő falut Walesben, Portmeirionban


20. Teázz egyet Bettynél, Harrogateben
21. Nézz meg egy hagyományos karácsonyi pantót
22. Szurkolj a brit versenyzőnek Wimbledonban
23. Sétálj egyet Wainwright nyomában a tóvidéken


24. Menj körbe kocsival a Brands Hatch-i versenypályán
25. Látogass meg egy whisky lepárló üzemet
26. Menj egy egy Six Nation rögbi meccsre
27. Menj el egy Hasfelmetsző Jack túrára Kelet-Londonban

 28. Igyál egy pint sört a Rover's Return nevű kocsmában

29. Hajózz ki a Windemere tóra
30. Menj el Londonban egy történelmi pub-túrára


31. Éld át a Notting Hill-i karnevált
32. Próbáld ki a sült Mars csokit


33. Nézd meg a szilveszteri tűz-felvonulást Skóciában(Hogmanay)
34. Hajózd körbe a Wight szigetet
35. Menj el a Grand National, Guineas és Gold Cup lóversenyekre
36. Menj el a Darts világbajnokság döntőjére

37. Csinálj egy szelfit John O'Groats-nál és a Land's End-nél (tehát a legészakibb és legdáélibb pontján Nagy-Britanniának, ezeket a helyeket egyébként híres jelzőpóznák mutatják)

 38. Menj át komppal a Mersey-n

39. Mászd meg a Ben Nevist

40. Nézd meg, hogyan nyitják ki a London Bridge-t


41. Látogasd meg a londoni Borough piacot
42. Egyél Haggis-t Skóciában


43. Nézd meg, milyen a Morris Dance egy vidéki pubban

44. Gyönyörködj az Oxford Street karácsonyi fényeiben
45. Menj el egy X-Factor vagy Britain"s Got Talent felvételére


46. Nézd meg a Blackpool esti fényeit
47. Nézd meg az "Only Fool and Horses" című sorozat egy évadát
48. Nézd meg az oxfordi vagy cambridge-i hajóversenyt
49. Menj el az első nap a Harrods árleszállítására
50. Nézd meg élőben a London Marathont


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...