Tegnap éjjel, amikor megírtam, hogy kétszer fizettem a könyvesboltban, rájöttem, hogy tele vagyok mostanában reklamációs ügyekkel. És hogy mennyire nagyon utálom az ilyet...
Bevallom, elég gyakran vásárolok online. Kényelmes, gyors, házhoz hozzák és éjjel el tudom intézni, amikor nem lóg épp a nyakamon egy gyerek sem. A méreteket elég jól tudom, ritkán tévedek. De most nagyon összejött.
Kezdődött a karácsonyra rendelt melltartókkal - mióta kiköltöztünk mindig ugyanabban a boltban vásárolok. A Bravissimo számomra a megtestesült álom - gyönyörű melltartók és még a méretemben is van. Az első személyes igazítás után voltam még párszor, így most már elég jól tudom, mi a méretem és mely fazonok állnak nekem jól. Olyannyira felbátorodtam, hogy még online is rendeltem, nem magamnak először, hanem a húgomnak, akinek hasonló, bár nem teljesen olyan a mérete, mint az enyém. És láss csodát, a dolog bejött, a választásom tökéletes volt, a húgom meg boldog. Ám amikor legközelebb mentem, valami egészen más méret állt a melltartó címkéjén. Más hátkörméret, más kosár. De mivel két melltartót is vettem akkor és mindkettőn ugyanazok a számok álltak, belenyugodtam, hogy van én változtam, vagy ők számoznak már másként. Így amikor most a nagy leárazás idején úgy döntöttem veszek pár új darabot, természetesen az új méretet írtam be. Nagy csalódás volt, amikor megjött: olyan picik voltak, hogy fel se tudtam venni őket. Az ügyfélszolgálat készséges volt - küldenek másikat, ingyen, adjam fel postán az ő számlájukra (volt ilyen cetli a csomagban, amit csak rá kellett ragasztani) és küldik is majd a következőt. (Még nem érkezett amúgy meg, de biztosan meg fog.) Mivel amit én eredetileg választottam, az az új méretben nincs, így ráment pár estém, hogy újakat keressek, de azért gondolom ez sinen van.
Nem úgy az ebay-en vásárolt vonatok, amiket "wooden train" néven hirdetett meg az eladó, és a leírásba még oda is írta, hogy minden márkás favonattal kompatibilis. Mivel Kisbende állandóan csucsuzik (a sihuhu angol neve) ezért tetszett a 10 vonatból álló készlet és nagyon olcsó is volt 12 ezer Ft-ért. Aki a szívéhez kap most, annak azért elárulom, hogy egy igazi fa Thomasos kisvonat 4-5 ezer Ft, így ez igazán akciós vétel volt és mivel a gyerek szülinapja közeleg, jó ötletnek tűnt inkább itt venni meg kicsit kopottan, mint a boltban újonnan. (Ami két nap alatt ugyanolyan kopott lesz.)
Ám amikor megérkezett a csomag - műanyag vonatok voltak benne, és amikor reklamáltam, az eladó azt mondta, hogy a "wooden" szó a termék neve és nem az anyagára vonatkozott... na most, ez azért elég béna érv szerintem. Mivel az adatlapján azt írta, ha valaki nem elégedett vele, küldje csak vissza, ő visszaadja a pénzt, én gyorsan írtam is, hogy ezt igénybe venném. A gond csak a postaköltséggel van. Szerinte azt én buktam, szerintem meg mivel ő írta le hibásan a terméket, neki kell buknia. Na, azóta nem válaszol. Már felnyomtam az ebay vevőszolgálatán is, most várok, mi fog történni... de vacak érzés, mert mi van, ha tényleg eltűnik a pasi a 10 ezer Ft-ommal, és akkor igaza lesz az embernek, aki szerint nem kéne online vásárolgatnom, és aki szerint épp elég favonata van már most is Kisbendének. (Hiába lobogtatom a szülinap zászlót, nem enyhül.)
És ha még mindez nem lenne elég, hát elárulom, hogy néha én is eladok dolgokat a vaterán. A csajok régi, kinőtt ruháit. Szépeke, olcsón. Ezek Budapesten vannak, az anyukáméknál, akik elvállalták, hogy átadják és postázzák a cuccokat. Tavaly még ömlesztve volt náluk a ruha, és szegényeknek nagyon nehéz volt a nagy kupacban megtalálni, mondjuk a "92-es piros Next szoknyát". Merthogy mondjuk apámnak a piros szoknya csak az érthető ebből az összetételből, amiből legalább 4-5 volt a dobozban. Így idén újítottam. Minden szép bezacskózva van, és van neki egy száma. Így amikor valaki megnyeri a "vagány kislány ruhacsomagot", akkor apám tudja, hogy a 122-es csomagot kell elővennie és már adja is. Szépen, flottul megy a rendszer, de most kicsit összeomlott. Elsősorban, mert a húgom, a fősegédem, állati sokat dolgozik, és nem tud mindennap átugrani anyuékhoz, hogy megcímezze a borítékokat, ha valamit postázni kell. Másrészt (és ami még kellemetlenebb) elveszett egy csomag. Egyszerűen nincs a dobozban, nem esett le mellé és nem gurult be az ágy alá sem. Eltűnt. Márpedig valaki megvette, sőt ki is fizette. Visszautalnám a pénzt - de milyen pech, épp most állt le az Erste Bank online utalási rendszere is, nem enged be valamiért. Így most ott tartok, hogy se csomag, se pénz. A húgom megkértem, hogy menjen be egy bankba, és személyesen adja már fel a pénzt, de szegénynek a munka miatt eddig nem volt erre ideje. Így hát most szorongok, mikor kapok majd egy nagy negatívat - tök jogosan.
Hát most ilyen kis zűrös, katyvaszos épp az életem. A férj szerint pihentetnem kéne az online vásárlást, de hogy is tehetném. Épp most látom, egy nagyszerű akciót a sulis egyenruhákra és a csajoknak kéne pár piros kardigán. Meg fehér kombiné. Esetleg pár blúz is... és, különben se katasztrófa minden rendelésem. A koszorúslány ruhák például álomszépek és tökéletesen illenek a gyerekekre. Márcsak magamnak kéne valami hasonlót találnom. Talán a neten...
Online olcsóbb - csak néha macerásabb
Posted by Fodor Marcsi on
- -
Ezen most olyan jót vigyorogtam. :-)) Mert mi is mindent a neten veszünk, mostanra talán egyedül a cipők a kivételek ez alól. De minden mást online rendelek. És persze akadnak malőrök...:-)
Ebayen muszaj egyszer belefutni egy ilyenbe. En "alighasznalt" kenyersutogepet vettem £20ert, plusz 20 a szallitas. Ujonnan az a gep 80 lett volna, jo uzletnek tunt. A kiszallitott gep olyan mocskos volt, h a lapatjat nem lehetett kivenni, valoszinel sosem tisztitottak, belesult, pedig aztattam sokaig. A konnektorcsatlakozo szurke volt, gusztustalan kajafoltokkal, ki tudja mennyi ideig volt bedugva a falba es frocskolodott ra a minden trutyi. Az elado szerint, ha visszakuldom, az arat visszaadja, de a szallitas odavissza engem terhel. Tehat 40et mindenkeppen buktam volna. Felhivtam a bankomat es bejelentttem, h altalam nem engedelyezett tranzakciot latok a szamlan, a penzt igy visszakaptam par nap mulva. Ez persze azutan tortent, h hetekig, talan honapokig ment a levelezes az eladoval, az ebayjel, akik kb semmit nem segitttek. A penz visszaigenylese utan a paypallal kezdtem el harcolni, letiltottak a szamlat (fizettem maskeppen egy ideig) vegul telefonon hivtak, amikoris kifakadtam az ugyintezonek, h tudom, tenyleg volt egy tranzakcio, de miert kellene nekem 40 fontot bukni??? Azt hiszem eleg dramaira sikerult a performansz, mert visszaaktivalta a szamlat fizetes nelkul.
Ez evekkel ezelott volt, de meg mindig felhuzom magam, ha eszembe jut :-(
Viszont igyekszem inkabb a soksok nagyonjofej ebayesre gondolni, akik nem vertek at, neha turelmesen vartak a penzukre, megbocsatottak a benazasaimat, feledekenysegemet es neha tenyleg nagyon jo uzletet kotottem (6 fontert szobabutort, evekig volt a gyerek szobajaban, tobbert adtam el vegul, mint vettem, meg hasonlok).
Tanulsagok: mindig megnezem az elado minositeseit, nagy erteket nem veszek ebayen, megnezem mennyi lenne amazonon (sokx olcsobb) , csak aztan adok minositst, h en kaptam egy pozitivat (volt h en adtam pozitivat, aztan kaptam egy rosszat valamiert, amirol nem is thettem, pl h a fabutornak a kepen mas a szine, mikozben leirtam, h vilagos faszinu, nem a mobillal keszittt kepen lathato pinkes) es kerdezek, ha vmi nem vilagos a keprol. Ja es mindig megszabom, mennyit vagyok hajlando kiadni maximum, aztan neha bosszankodom, h csak par fillerrel tobbert vittek el, de sebaj.