#Post Title #Post Title #Post Title

A tökéletes bagett


Tudom, normális gyerekeknek igazi ünnep, ha az anyjuk házi készítésű sütit, csokit, kenyeret tesz az asztalra. A PKU-sok számára azonban ez teljesen megszokott dolog. Az igazi poén az, ha valami úgy néz ki, mintha bolti lenne. Ezért vettem meg ezt a bagett sütő formát.

Lehet, hogy a kenyérsütőben készített cipók íze isteni - de a formája, ez a kockás tömb nagyon messze van attól, ahogyan az igazi, rendes bolti kenyér kinéz. És akkor még nem is beszéltem az egyéb péksüteményekről.
Utazgatós napjainkon rendszeresen eszünk az "Eat4less" nevű helyen, ahol 99 pennyért alkar nagyságú, isteni finom szendvicseket adnak és ami szinte minden pályaudvaron megtalálható. 20-30-féle töltelékkel lehet kérni, finom, friss, ropogós és olyan kiadós, hogy még az én férjem is kellemesen jóllakik egy darabtól, Bíbor meg egész nap elél rajta, ha kirándulni megyünk. Arról nem is beszélve, hogy ez az egyetlen hely, ahol viszonylag normális kenyeret adnak, nem a zacskós pirítani való ízetlen vackot. Szóval szeretjük.
Igen ám, de sajnos ez túl sok fehérjét tartalmaz, ami a mi Borsikánk számára tilos. Így amikor mi elővesszük a finom bagettünket és ájuldozunk az ízétől, akkor ő a szép kis kocka kenyerét rágcsálja, ami ugyan lehet, hogy nagyon finom, de bosszantóan másként néz ki. Persze bagettet forma nélkül is lehet csinálni - csak rúddá kell sodorni a kenyértésztát és mehet a sütőbe. Igen ám, de ha lány a tészta, szétfolyik, a kemény, akkor meg kiszárad a belseje.
A megoldást a Fate receptkönyvben találtam és a neve bagett forma. Mivel Elieen Green ötletei eddig kivétel nélkül bejöttek, gyorsan rendeltem is egyet az amazonról, hogy ideérjen még mielőtt hazamegyünk és még ma ki is próbáltam. Mivel a végeredmény olyan gyorsan elfogyott, hogy még lefotózni se maradt időm, örömmel jelenthetem, hogy a kísérlet sikerült. A lyukacsoknak köszönhetően kívül ropogós, belül foszlós lett, a tészta szépen megkelt, a tetején bevágások voltak, az alján kicsi köröcskék, épp úgy, mint a bolti bagettnek. Borsi kis virslit kért bele ketchuppel és így ma hot-dogot vacsorázott. Igaz, a fél virsli a napi fehérjebevitelének felét jelentette és kicsit viccesnek tartom, hogy virslit tegyek a nagy gonddal elkészített fehérjeszegény bagettbe, de annak örültem, hogy ezt legalább megette és nem kellett noszogatni.
A legjobb benne, hogy semmi különösebb faksznit nem igényel - a szokásos módon elkészítem a kenyérsütőben a kenyeret, és amikor készen van, egyszerűen kiveszem és átteszem ebbe a tésztát. Be a sütőbe, 190 fok, 35 perc és már ehető is! Fokhagymás vajjal, padlizsánkrémmel, cukkínival, salátával, uborkával vagy bármilyen más alacsony fehérjetartalmú dologgal.

One Response so far.

  1. Névtelen says:

    Nagyon tetszik! Nagyon jó ötlet.

    Én most épp bagettsütőt vadászok, hasonló okokból.(így találtam erre a bejegyzésre is)
    Csak nálunk búzaliszt és élesztőmentes kenyeret kell kreálnom, olyat amit oviba is vihetünk. Kapható megfelelő, csak borzasztó az íze, nagyon drága, és nagyon messze van tőlünk a lelőhelye.(1 órányira)

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...